Angielski dla przedszkolaka!

1700 pakietów do nauki języka angielskiego trafi do dzieci z całej Opolszczyzny. Pierwsze box-y edukacyjne marszałek Andrzej Buła wręczył dziś przedszkolakom z przedszkola publicznego nr 20 w Opolu.

 

W województwie opolskim wprowadzono innowacyjny program powszechnej dwujęzyczności w domu, żłobku, przedszkolu i szkole. Dzieci otrzymały specjalne zestawy edukacyjne, z których będą mogły korzystać nie tylko w miejscu, gdzie się uczą, ale też w domu. Przedszkola i szkoły podstawowe zostały dodatkowo wyposażone w zestawy, w skład których wchodzą m.in. teatr kukiełkowy, materiały dla nauczycieli czy specjalne dywany edukacyjne.

– Jest to bardzo atrakcyjna edukacja. Nauka języka musi wiązać się z życiem. Często doświadczamy tego, że w posługiwaniu się językiem obcym potrzeba również odwagi. Wszystko rozpoczyna się od zabawy. Również nauczyciele będą szkoleni pod kątem współczesnych metod edukacyjnych – mówi marszałek Andrzej Buła.

Program wykorzystuje pierwszą na świecie, naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie, równolegle do języka ojczystego. Tę metodę nauczania stworzyła Claire Selby, światowej sławy lingwistka. Autorka wykorzystuje w swojej metodzie naturalne dla wieku właściwości i mechanizmy przyswajania wiedzy i rozwijania umiejętności. Nauka tym systemem gwarantuje znakomite rezultaty – pozwala poznawać język poprzez zabawę w sposób możliwie najbardziej efektywny.

Krystyna Pamuła, dyrektor przedszkola nr 20 w Opolu zaznacza, że nauka języka angielskiego w jej placówce odbywa się od kilku lat, a wprowadzany program pomoże w usprawnieniu edukacji.  – Mamy ogromne doświadczenie w nauce języka obcego najmłodszych dzieci. Byliśmy pionierami we wprowadzaniu dwujęzyczności. Te zajęcia od zawsze są u nas bezpłatne, co bardzo pozytywnie jest i było odbierane przez rodziców. Wprowadzany program pomoże jeszcze sprawniej nauczać dzieci – mówi.

– Te zestawy pozwalają wrosnąć w dwujęzyczność. Na bazie tych zestawów nauczyciele wprowadzają działania związane z częstym używaniem języka angielskiego. Im większy kontakt z językiem, tym większe prawdopodobieństwo, że uczniowie nie będą mieli problemów w przyszłości w posługiwaniu się nim – mówi  Krystyna Dąbek z Regionalnego Centrum Rozwoju Edukacji.

Dodajmy, że program został tak skonstruowany, aby w sposób naturalny aktywować wszystkie umiejętności dzieci. Prócz samych umiejętności językowych, dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia dziecka. Bilingwizm, metoda zastosowana w sposobie nauczania języka, poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć.  – Wiek od 0 do około 6-8 lat jest okresem szczególnej wrażliwości językowej w życiu dziecka i okresem najbardziej korzystnym dla rozpoczęcia nauki drugiego języka. W tym wieku dzieci mogą, ucząc się drugiego języka, korzystać ze swoich wrodzonych „zdolności uczenia się języka”, które pozwalają im tak skutecznie opanować ich język pierwszy – mówi Jolanta Błaszczyk, nauczycielka języka angielskiego.

W Polsce program powszechnej dwujęzyczności wdrażany jest w ponad dwustu miastach, a na świecie w ponad 170 krajach.

 

Zapisz